banner
shadow

policy

Policy för bokning och vistelse på
Aparthotel Toboso

Bokningar i våra lägenheter är för minimum 7 dagar.
Det enklaste och säkraste sättet är att genomföra bokningen genom vår säkra onlinebokning. När ni bestämt vad ni vill boka så kopplas ni via en krypterad koppling till vår bank där ni matar in ert kortnummer och via de säkerhetsrutiner ert kort har så genomför ni betalningen av reservationsavgiften på 25% av totalbeloppet. När betalningen godkänts så kopplas ni tillbaka till en konfirmationssida på vår hemsida där er bokning beskrivs. Detta är det säkraste sätt som finns idag då varken vi eller någon annan tar del av era kortuppgifter.

Om ni ändå misstror onlinebetalningar så kan ni boka rum och lägenheter genom att maila till info@hostalsanmiguel.com med era önskemål, alt. ringa hotellet på 08-559 26 178 (IP-telefon-ring många signaler då den kopplas vidare). Vi måste dock reservera oss för emellanliggande försäljning på hemsidan.

Reservationsavgiften betalas i så fall genom en insättning på vårt bankkonto för BokaNerja på den spanska banken
Bankia:

Plaza de la Ermita
29780 Nerja

IBAN: ES98  2038  4727  6260  0006  0273
BIC: CAHMESMMXXX

Om Ni väljer att betala genom en banktransaktion kommer Er
bokning att vara giltig i sju dagar. Under denna tid måste avgiften
ha betalats in på banken. Görs inte detta stryks bokningen. Var
snäll och bifoga namn, datum och önskat boende.

Detta gäller bara bokningar som görs mer än en månad i förväg, i
annat fall måste bokningen göras online, med ett kreditkort eller per
telefon. Var snäll och glöm inte meddela oss Er ankomsttid, för att
ni ska erhålla bästa möjliga service.

Reservationsavgiften är inte återbetalbar om bokningen avbokas, om inte läkarintyg kan uppvisas senast en månad innan ankomst som säger att Ni inte får resa.
Resterande kostnad skall betalas vid ankomst och kan betalas
antingen kontant eller med kreditkort (Visa eller Master Card).

ANKOMST

Toboso har dygnet-runt reception så ni åker direkt hit och får nycklar på plats. Alla enklare önskemål eller felrapporteringar sker också till receptionen på plats. Det är först om ni inte får gehör för era synpunkter som vi hjälper er men det brukar fungera mycket bra. Däremot så är ni förstås välkomna upp på hostal San Miguel eller vårt kontor för frågor eller om ni är intresserade av att följa med på någon utflykt.

INGEN RÖKNING är tillåten inne i lägenheterna, bara på
balkongen.
INGA HUSDJUR får vistas inne i lägenheterna på grund av
allergirisk.
Det är inte tillåtet att spela hög musik, vara överdrivet högljudd
eller på något annat sätt störa personer som bor i våra lägenheter.
På natten skall det vara tyst.
Om någon, efter att ha blivit tillrättavisad, fortfarande inte håller
sig till reglerna, har ledningen rätt att omedelbart neka gästen
fortsatt boende utan någon ersättning.
Antalet personer som är tillåtna att bo i studios är 3 stycken och i lägenheterna 4 stycken inkl. bäddsoffa.
Var snälla och ta väl hand om vår lägenhet! Vi har lagt ner mycket
tid och pengar för att göra den trevlig för våra gäster. Ledningen
förbehåller sig rätten att ta ut en extra avgift för skadad inredning
eller överdrivet smutsig lägenhet.
Uthyrning av lägenhet räknas som självhushållning. Detta innebär
att Ni själva står för nödvändiga städ- och diskmedel, toalettpapper etc. Lägenheterna på Toboso städas om ni så önskar varje dag vid kortboende.
Vid långboende två-tre gånger i veckan.
Städning vid avresa också är inkluderad i priset.

Handdukar och lakan ingår och om Er vistelse överskrider en
vecka kommer Ni att få nya varje vecka. Dessa är endast menade
för bruk INNE i lägenheten. Handdukar för terrass och strand står
Ni själva för.

AVRESA

Utcheckning sker senast kl 12.00 och incheckning sker så fort som
möjligt efter det.
Om utcheckning inte sker på utsatt tid debiteras gästen för en
extra dag, enligt internationella regler, eftersom lägenheten måste
hinna förberedas inför nästa gäst.
Om det finns behov av att förvara Ert bagage under avresedagen
går detta oftast att göra i källaren på närliggande Hostal San
Miguel.

ANSVAR

Nerja Adventures tar inte ansvar för problem eller hinder gällande
användandet av hyrd lägenhet såsom strejk, force major, dåligt
väder och liknande händelser som vi inte kan kontrollera.

Vi gör allt vi kan för att allt ska fungera men sker avbrott i tjänster som el, vatten, TV-sändningar, Internet etc. och detta beror på fel i leveranser av dessa tjänster utanför vår kontroll så accepterar vi inte ansvar för detta.

Personen/personerna som hyr lägenheten har själva hela ansvaret
för olyckor under vistelsen. Alla boende och gäster
rekommenderas därför starkt att vara mycket försiktiga vid
hantering av elektronisk apparatur, vid förflyttning på våta golv
som blir hala, vid användning av pool etc. Alla personliga ägodelar
förvaras i lägenheten på egen risk.
Alla personer rekommenderas därför att ha fullt täckande
försäkringar för alla typer av incidenter under deras vistelse,
också för stöld av personliga ägodelar, då detta inte täcks av
någon annan försäkring.

Tipsa om den här sidan på  facebooktwitter
BokaNerja, c/Granada 62, 29780 Nerja (Malaga), +34 952 52 0467, info@bokanerja.se     Sitemap
banner