banner
spanish flag svenska flaggan english flag danish flag free wifi internet
“Hemtrevligt med bästa servicen”
shadow

Policy BokaNerja´s bostäder


Policy för bokning och vistelse på BokaNerjas hotell och lägenheter
 

BOKNING
Bokningar i våra lägenheter är för minimum 3 nätter

Det enklaste och säkraste sättet är att genomföra bokningen genom vår säkra onlinebokning. När ni bestämt vad ni vill boka så kopplas ni via en krypterad koppling till vår bank där ni matar in ert kortnummer och via de säkerhetsrutiner ert kort har så genomför ni betalningen av reservationsavgiften på 25% av totalbeloppet. När betalningen godkänts så kopplas ni tillbaka till en konfirmationssida på vår hemsida där er bokning beskrivs. Detta är det säkraste sätt som finns idag då varken vi eller någon annan tar del av era kortuppgifter.

Bokar ni på annat sätt via mail eller telefon, så mailar vi istället en betalningslänk som tar er direkt till banken på krypterad sida för betalning via ert kreditkort. Även på detta sätt så är det ingen som tar del av era kortuppgifter utan det är en affär mellan er och banken med ert korts normala säkerhetsrutiner.

Om ni ändå misstror onlinebetalningar så kan ni boka rum och lägenheter genom att maila till info@bokanerja.se med era önskemål, alt. ringa hotellet på 08-559 26 178 (IP-telefon-ring många signaler då den kopplas vidare). Vi måste dock reservera oss för emellanliggande försäljning på hemsidan.

Reservationsavgiften betalas i så fall genom en insättning på vårt bankkonto för BokaNerja på den spanska banken
Unicaja:

Unicaja
Plaza de la Ermita 18
29780 Nerja
IBAN: ES40 2103 3032 5400 3002 1446
BIC UCJAES2M

Om Ni väljer att betala genom en banktransaktion kommer er bokning att vara giltig i sju dagar.
Under denna tid måste avgiften
ha betalats in på banken. Görs inte detta stryks bokningen. Var
snäll och bifoga namn, datum och önskat boende.

Detta gäller bara bokningar som görs mer än en månad i förväg, i
annat fall måste bokningen göras online, med ett kreditkort eller per
telefon. Var snäll och glöm inte meddela oss Er ankomsttid, för att
ni ska erhålla bästa möjliga service.

Reservationsavgiften är inte återbetalbar om bokningen avbokas utan detta är vårt sätt att på rimligt sätt säkra upp oss.
Däremot så är ni inte heller skyldig att betala mer för boendet även om ni avbokar.
Sker avbokning pga sjukdom så får ni istället oftast tillbaka avgiften på er reseförsäkring.

Resterande kostnad skall betalas vid ankomst och kan betalas
antingen kontant eller med kreditkort (Visa eller Master Card).

VISTELSE
Betalning och nyckelutlämning för lägenheterna sker på BokaNerjas kontor på c/Granada 62 som är i fastigheten Nerjaluna
Receptionen är normalt öppen mån-fre 10-14 och 17-20 och lördag 10-14
Vid ankomst utanför receptionens öppettider vänligen kontakta kontoret i förväg så att vi kan ge er bästa service.

INGEN RÖKNING är tillåten inne i lägenheterna, bara på
balkongen.
INGA HUSDJUR får vistas inne i lägenheterna på grund av
allergirisk.
Det är inte tillåtet att spela hög musik, vara överdrivet högljudd
eller på något annat sätt störa personer som bor i våra lägenheter.
På natten skall det vara tyst.
Om någon, efter att ha blivit tillrättavisad, fortfarande inte håller
sig till reglerna, har ledningen rätt att omedelbart neka gästen
fortsatt boende utan någon ersättning.

Var snälla och ta väl hand om vår lägenheter! Vi har lagt ner mycket tid och pengar för att göra den trevlig för våra gäster. Ledningen förbehåller sig rätten att ta ut en extra avgift för skadad inredning
eller överdrivet smutsig lägenhet.

Lägenheter

Uthyrning av lägenhet räknas som självhushållning. Detta innebär
att Ni själva står för nödvändiga städ- och diskmedel,
toalettpapper etc. Under vistelsen är det Ni själva som står för
daglig städning. Städning en gång i veckan och vid avresa är inkluderad i priset.
Normal konsumtion av vatten och el är inkluderat i veckopriset.
Air condition skall alltid vara avstängd då ingen är i lägenheten
eftersom elektriciteten i Spanien är väldigt dyr och lägenheten
snabbt blir sval (eller varm) igen när Ni kommer hem tack vare effektiva Daikin AC.
Handdukar och lakan ingår och om Er vistelse överskrider en
vecka kommer Ni att få nya varje vecka. Dessa är endast menade
för bruk INNE i lägenheten. Handdukar för terrass och strand står
Ni själva för.

Ledningen förbehåller sig rätten att flytta kund till annan likvärdig lägenhet för att optimera beläggningen.

AVRESA
Utcheckning sker senast kl 11.00 och incheckning sker så fort som
möjligt efter det men senast kl 17.00
Om utcheckning inte sker på utsatt tid debiteras gästen för en
extra dag, enligt internationella regler, eftersom lägenheten måste
hinna förberedas inför nästa gäst.
Om det finns behov av att förvara Ert bagage under avresedagen
går detta oftast att göra i källaren på Nerjaluna.

Depositionsavgiften (eller kreditkortet) kommer om nödvändigt
att användas för extra städning, ersättning av trasiga föremål, för
återställning av flyttade möbler eller kvarlämnat skräp. Allt skräp
skall slängas i containers utanför huset även vid avresedagen.
Detta gäller även sanering av lägenhet efter det att husdjur har
vistats där inne (p g a allergirisk) eller nödvändig vädring om
någon har rökt inomhus då vi måste ha lägenheten outhyrd en
extra dag.

ANSVAR
Nerja Adventures tar inte ansvar för problem eller hinder gällande
användandet av hyrd lägenhet såsom strejk, force major, dåligt
väder och liknande händelser som vi inte kan kontrollera.

Vi gör allt vi kan för att allt ska fungera men sker avbrott i tjänster som el, vatten, TV-sändningar, Internet etc och detta beror på fel i leveranser av dessa tjänster utanför vår kontroll så accepterar vi inte ansvar för detta.

Vi försöker också hjälpa till att få er telefon eller dator att fungera mot nätverket men ibland finns problem som vi inte kan avhjälpa pga av äldre utrustning eller inkompabilitet. Fungerar andras uppkoppling i huset så anses nätverket fungera och kan vi då inte avhjälpa ert problem så kan vi heller inte hållas ansvariga för detta.

Personen/personerna som hyr lägenheten har själva hela ansvaret
för olyckor under vistelsen. Alla boende och gäster
rekommenderas därför starkt att vara mycket försiktiga vid
hantering av elektronisk apparatur, vid förflyttning på våta golv
som blir hala, vid användning av pool etc. Alla personliga ägodelar
förvaras i lägenheten på egen risk.
Alla personer rekommenderas därför att ha fullt täckande
försäkringar för alla typer av incidenter under deras vistelse,
också för stöld av personliga ägodelar, då detta inte nödvändigtvis täcks av
någon annan försäkring.

Tipsa om den här sidan på  facebooktwitter
BokaNerja, c/Granada 62, 29780 Nerja (Malaga), +34 952 52 0467, info@bokanerja.se     Sitemap
banner