banner
spanish flag svenska flaggan english flag danish flag free wifi internet
“Hemtrevligt med bästa servicen”
shadow

Policy Privata Bostäder

Policy uthyrning – privata objekt

Policy för bokning och vistelse på BokaNerjas bostäder – privata objekt

BOKNING

Bokningar av privata bostäder har olika antal minimum nätter. Kontakta oss gärna för särskild förfrågan eller mer information: cecilia@bokanerja.se eller info@bokanerja.se

Det enklaste och säkraste sättet är att genomföra bokningen genom vår säkra onlinebokning. När ni bestämt vad ni vill boka så kopplas ni via en krypterad koppling till vår bank där ni matar in ert kortnummer och via de säkerhetsrutiner ert kort har så genomför ni betalningen av reservationsavgiften på 25% av totalbeloppet. När betalningen godkänts så kopplas ni tillbaka till en konfirmationssida på vår hemsida där er bokning beskrivs. Detta är det säkraste sätt som finns idag då varken vi eller någon annan tar del av era kortuppgifter.

Bokar ni på annat sätt via mail eller telefon, så mailar vi istället en betalningslänk som tar er direkt till banken på krypterad sida för betalning via ert kreditkort. Även på detta sätt så är det ingen som tar del av era kortuppgifter utan det är en affär mellan er och banken med ert korts normala säkerhetsrutiner.

Spansk lag kräver att varje hyresgäst lämnar passkopia och skriver på ett hyreskontrakt. När bokningen är genomförd kan ni maila era passkopior till cecilia@bokanerja.se Om inte möjligheten att maila finns måste ni komma in på vårt kontor senast dagen efter ankomst och visa passen.

Om ni misstror onlinebetalningar så kan ni boka genom att maila till info@bokanerja.se med era önskemål, alt. ringa hotellet på 08-559 26 178 (IP-telefon-ring många signaler då den kopplas vidare). Vi måste dock reservera oss för emellanliggande försäljning på hemsidan.

Reservationsavgiften betalas i så fall genom en insättning på vårt bankkonto för BokaNerja på den spanska banken

Unicaja:

Unicaja

Plaza de la Ermita 18

29780 Nerja

IBAN: ES40 2103 3032 5400 3002 1446

BIC UCJAES2M

 

Om Ni väljer att betala genom en banktransaktion kommer er bokning att vara giltig i sju dagar.

Under denna tid måste avgiften ha betalats in på banken. Görs inte detta stryks bokningen. Var snäll och bifoga namn, datum och önskat boende.

Detta gäller bara bokningar som görs mer än en månad i förväg, i

annat fall måste bokningen göras online, med ett kreditkort eller per

telefon. Var snäll och glöm inte meddela oss Er ankomsttid, för att

ni ska erhålla bästa möjliga service. 

Reservationsavgiften är inte återbetalbar om bokningen avbokas.

Däremot så är ni inte heller skyldiga att betala mer för boendet om ni avbokar minst 30 dagar innan ankomst.

Sker avbokning pga sjukdom så får ni istället oftast tillbaka avgiften om ni har reseförsäkring.

Resterande kostnad skall betalas senast 30 dagar innan ankomst och denna betalningen sker via överföring direkt till ägaren, om betalningen inte sker i tid anses det en avbokning enligt ovan.
Avbokning mindre än 30 dagar innan ankomst betalas inte tillbaka.  

VISTELSE

Betalning och nyckelutlämning för lägenheterna sker på BokaNerjas kontor på c/Granada 62 som är i fastigheten Nerjaluna

Receptionen är normalt öppen mån-fre 10-18 och lördag 10-14.

Vid ankomst utanför receptionens öppettider vänligen kontakta kontoret i förväg så att vi kan ge er bästa service.

Om ni bokar transfer via BokaNerja kan vi arrangera så att nycklarna kommer med taxin vid upphämtning.
http://bokanerja.se/vara-tjanster/transfer/

INGEN RÖKNING är tillåten inne i bostäderna. 

INGA HUSDJUR får vistas inne i lägenheterna på grund av allergier.

Det är inte tillåtet att spela hög musik, vara överdrivet högljudd

eller på något annat sätt störa grannar i området.

På natten skall det vara tyst.

Om någon, efter att ha blivit tillrättavisad, fortfarande inte håller

sig till reglerna, har ledningen rätt att omedelbart neka gästen

fortsatt boende utan någon ersättning.

Var snälla och ta väl hand om bostaden ni hyr. I samband med slutfakturan tar vi en deposition på 150 euro vid hyrning av privatbostäder. Vi förbehåller oss rätten att ta ut ersättning från depositionen om bostaden lämnas med skadad inredning eller överdrivet smutsig. I annat fall återbetalas hela beloppet senast 14 dagar efter utcheckning. 

OBS! Kom ihåg att alltid ta med nyckeln när du lämnar bostaden! Om du har låst ute dig själv och en medarbetare måste komma för att släppa in er kostar det 80 euros. Om en låssmed måste komma för att du har glömt nyckeln i låset på insidan måste vi debitera 100 euro.

Lägenheter

Uthyrning av lägenhet räknas som självhushållning. Detta innebär

att Ni själva står för nödvändiga städ- och diskmedel,

toalettpapper etc. Under vistelsen är det Ni själva som står för

daglig städning. 

Normal konsumtion av vatten och el är inkluderat i veckopriset.

Air condition skall alltid vara avstängd då ingen är i bostaden. Handdukar och lakan ingår. Dessa är endast menade för bruk INNE i lägenheten. Handdukar för terrass och strand står Ni själva för.

AVRESA

Utcheckning sker senast kl 11.00 och incheckning sker så fort som

möjligt efter det men senast kl 17.00

Om utcheckning inte sker på utsatt tid debiteras gästen för en

extra dag, enligt internationella regler, eftersom bostaden måste

hinna förberedas inför nästa gäst.

Om det finns behov av att förvara Ert bagage under avresedagen

går detta oftast att göra i källaren på Nerjaluna.

Depositionsavgiften (eller kreditkortet) kommer om nödvändigt

att användas för extra städning, ersättning av trasiga föremål, för

återställning av flyttade möbler eller kvarlämnat skräp. Allt skräp

skall slängas i containers utanför huset även vid avresedagen.

Detta gäller även sanering av lägenhet efter det att husdjur har

vistats där inne (p g a allergirisk) eller nödvändig vädring om

någon har rökt inomhus då vi måste ha lägenheten outhyrd en

extra dag.

ANSVAR

BokaNerja tar inte ansvar för problem eller hinder gällande

användandet av hyrd bostad såsom strejk, force major, dåligt

väder och liknande händelser som vi inte kan kontrollera.

Vi gör allt vi kan för att allt ska fungera men sker avbrott i tjänster som el, vatten, TV-sändningar, Internet etc och detta beror på fel i leveranser av dessa tjänster utanför vår kontroll så accepterar vi inte ansvar för detta. 

Personen/personerna som hyr bostaden har själva hela ansvaret

för olyckor under vistelsen. Alla boende och gäster

rekommenderas därför starkt att vara mycket försiktiga vid

hantering av elektronisk apparatur, vid förflyttning på våta golv

som blir hala, vid användning av pool etc. Alla personliga ägodelar

förvaras i lägenheten på egen risk.

Alla personer rekommenderas därför att ha fullt täckande

försäkringar för alla typer av incidenter under deras vistelse,

också för stöld av personliga ägodelar, då detta inte nödvändigtvis täcks av någon annan försäkring.

Tipsa om den här sidan på  facebooktwitter
BokaNerja, c/Granada 62, 29780 Nerja (Malaga), +34 952 52 0467, info@bokanerja.se     Sitemap
banner